.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نايب رييس شوراي اسلامي شهربابل :
زباله از معضلات اساسی مازندران است

نايب رييس شوراي اسلامي شهربابل گفت،درزيبا سازي و نورپردازي شهربابل بسيار ضعيف عمل شد.
سيف اله علي نيا درحاشیه بازدیدازپروژه های دردست اجراء شهرداری بابل درسطح این شهردرگفتگوباخبرنگارشمال نیوزدربابل بیان داشت :در اجرای کارهای زیر بنایی ما در مقایسه با بضاعت خودمان و حرکت های جدیدی را کردیم و پرو ژه های خوبی به ثمر رسانیدیم اما وضعیت کوچه های شهر و دفع آبهای سطحی کارنامه خوبی را شهرداری و شورا ندارد . و ی درادامه افزود: مهمتر از آن توسعه فضای سبز و در ختکاری و همچنین اجرای المان های شهری در حوزه زیبا سازی و نور پردازی ما بسیار ضعیف عمل کردیم و عموماً در بخش های یاد شده مورد اعتراض شهروندان واقع هستیم چراکه شهر بهار نارنج مصداقش در روی تابلو بنا نمود دارد و از نارنج و عطر بهاری آن و همچنین فضای سبز در شهر خبری نیست و علیرغم اینکه کراراً از سوی شورا به شهرداری اعلام شد که هزینه در ختکاری پائین است و ضرورت اهتمام در این بخش وجود دارد متأسفانه ما شاهد اجرائی شدن آن نبوده ایم .
علی نیابیان داشت:بودجه سال 91 در مقایسه با سال 90 رشد بیست درصدی را در پی دارد و بودجه با رقم 35 میلیارد تومان بسته شد که علیرغم رشد قابل توجه در مقایسه با سالهای گذشته و بخصوص ابتدای فعالیت این شورا با ید گفت در مقایسه با بسیاری از شهر های هم سنگ و هم وزن بابل با زهم بسیار عقب هستیم .
وی خاطرنشان کرد: ما در سالجاری تلاش زیادی کردیم تا با اختصاص بودجه ویژه برای ساماندهی کوچه و پس کوچه های شهر از دغدغه های شهروندان در این بخش بکاهیم که متأسفانه رقم پیش بینی شده چنین چشم اندازی را نشان نمی دهد و مبلغ واقعی بودجه عمرانی حدود 25 در صد کل اعتبار را شامل می شود که این جای نگرانی دارد و هر ساله ما شاهد انباشت و اضافه شدن مشکلات مربوط به آسفالت و بهسازی کوچه ها و رفع آبهای سطحی در درون شهر می باشیم که این مشکلات علاوه بر نارضایتی شهروندان فریاد امام جمعه شهر را هم در پی داشته است که باید تلاش بیشتری جهت ساماندهی کوچه پس کوچه ها صورت گیرد ..
علي نيا بااشاره به مهمترين پرو‍ژه هاي سال 91 كه سال پاياني شوراي اسلامي دوره سوم است گفت:سال 91 سال پایانی این دوره شورا می باشد و همانطور که شهروندان هم تأکید می کنند در اجرای پروژه های کلان و زیر بنائی شهرداری و شورای اسلامی شهر کارنامه قابل قبولی داشته است و هر ساله پروژه های خوبی را به شهروندان هدیه کرده است و در تاریخ این شهرستان ما شاهد افتتاح اینهمه پروژه های بزرگ نبوده ایم و تصمیم شورا در تدوین بودجه سالجاری هم تملک فاز سوم کمربندی شرقی دوم که جاده قائم شهر را به جاده کیاکلا مرتبط می سازد و عملیات تملک و احداث آن رقمی بالای 80 میلیارد ریال را در پی خواهد داشت که در ظرف یک ماه گذشته بیش از 3 میلیارد هزینه شده است و اراده شورا و شهرداری به بهره برداری این پروژه بزرگ تا پایان سالجاری می باشد .
نايب رييس شوراي اسلامي شهربابل تصریح کرد: مطمئنا این پروژه سطح رضایت مندی بالایی را هم برای شهروندان هم وطنان ایجاد خواهد کرد. وی همچنین افزود:این پروژه بطول تقریبی 5/3 کیلومتر می باشد که راه ارتباطی جاده قائم شهر به غرب استان و بالعکس را تسهیل خواهد نمود . علی نیا ازبهره برداری دو پروژه بزرگ پارک بانوان و پارک ساحلی اپایان سال جاری راداد.
وی گفت : تا کنون این پروژه اعتبار بالای دو نیم میلیارد را بخودش اختصاص داده که تقریباً در مراحل پایانی کار می باشد.
علی نیاافزود: یک هدف عمده دیگر در سالجاری ایجاد پارکینگ طبقاتی می باشد تا پکیج اقدامات شورا و شهرداری در سالهای اخیر در حوزه های مختلف کامل گردد.
و همچنین اجرا و بهره برداری بهینه از زمین کشتارگاه که بالغ بر 17 هزار متر مربع تجاری به همراه پارکینگ می باشد از دیگر پروژه های بزرگی می باشد که در بودجه سالجاری پیش بینی شده است.
مهندس علي نيا درارتباط با زباله وسرانجام كارخانه زباله سوزگفت: حل معضل زباله از مشکلات اساسی استان مازندران می باشد و در حال حاضر بدترین و ضعیت از حیث مسائل بهداشتی و زیست محیطی بر منطقه انجیل سی حاکم است و لی متأسفانه روش های پیشنهادی و پی گیری ها در این خصوص دستخوش یک سری بازیهای اداری قرار گرفته است و هیچ اراده ای تا کنون در این رابطه شکل نگرفته است و استاندار از روزی که این مسئولیت خطیر را در استان بعهده گرفتند بر روی دو موضوع اصرار داشتند یکی ساماندهی ورودیهای شهر و دو می حل مشکل زباله که باید گفت متأسفانه در هیچکدام توفیق نداشته اند و علیرغم اینکه در زمان انعقاد قرار داد زباله سوز کراراً تأکید کرده ام موضوع شفاف سازی و بعبارتی بررسی بیو گرافی و اصل و نسب این شرکت باید گفت همه تلاش ها منتج شد به خرید یک زمین در خارج از محدوده شهر که بر شهرداریها ی بابل و بابلسر تحمیل شد و تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفت که ضرورت دارد استانداری محترم بدنبال یک راه حل مناسب و پی گیر یک اعتبار ویژه جهت حل این مشکل باشد .
نايب رييس شوراي اسلامي شهربابل درارتباط با اين موضوع كه مشكل فاضلاب بابل بالاخره چه زماني حل مي شود اظهارداشت: واقعیت این است که پیشرفت شبکه گذاری فاضلاب شهری از سال 85 نسبت به سالهای 74 تا 85 بسیار خوب بوده است که مجموعاً حدود 180 کیلومتر را شامل می شود اما کل شبکه فاضلاب که باید کار شود بالغ بر 450 کیلومتر می باشد که نشان از پیشرفت 40 درصدی پروژه پس از 18 سال دارد .
وی ضمن تشکر از مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان بخاطر راه انداز ی تصفیه خانه فاضلاب و همچنین فعالیت چشم گیر در سالهای اخیر تقاضا دارم که یک اعتبار و یژه ای را به این امر اختصاص دهند تا اجرای این پروژه بیش از این طولانی نگردد تا خاصیت خودش را از دست ندهد و از استاندار استدعا دارم سری به کوچه پس کوچه های این شهر بزند و از نزدیک جاری شدن فاضلاب .....و پیامدهای بهداشتی آنرا مشاهده نمایند تا شاید بجای تخصیص اعتبار یکصد میلیارد تومانی به غرب استان رقمی هم به این شهر بحران زده و مظلوم اختصاص دهند.
وي درادامه درارتباط با علل موفقيت در جذب سرمايه گذار در پروژه هاي شهري گفت: آنچه بعنوان مزیت اقتصادي شهرستان در افکار عمومی شکل گرفته نام بار فروش و مزیت های اقتصادی آن می باشد و همین دلیل توسعه این گونه مراکز خوب بوده است و چنانچه بخواهیم شاهد توسعه بیشتر مراکز تجاری و اقتصادی در این شهرستان باشیم باید تلاش کنیم زمینه های حضور هم وطنان و هم استانی های عزیز را به این شهر فراهم کنیم و لازمه این کارسرمایه گذاری در حوزه مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری و همچنین تلاش در ایجاد مراکز مهم در بخش خدمات پزشکی و فنی و عمرانی و توسعه داغنشگاهی است و برای تحقق این هدف و چشم انداز باید شهرداری بابل بستر های لازم و موانع موجود را از میان بردارد و یکی از اقدامات خوب شهرداری در این راستا استفاده بهینه از زمین ده هکتاری مرحوم نوشیروانی در متی کلاست که از سرمایه گذار انتظار میرود با حمایت شورای اسلامی و شهرداری در زمان تعیین شده نسبت به اجرای مفاد قرار داد عمل نماید
رييس كميسيون فني عمراني شوراي اسلامي شهربابل به عدم اصلاح ورودي هاي شهربابل و زيبا سازي شهر گفت: اعتقاد دارم زیبا سازی بر خلاف عملیات عمرانی هزینه بالایی را نمی طلبد و بیشتر به سلیقه و انگیزه شهرداری مربوط می شود که متأسفانه علیرغم مصوبات مکرر شهرداری موفق عمل نکرده است و ستاد زیبا سازی در طول چند سال گذشته فقط یک جایگاه تشریفاتی داشته و فاقد ابتکار عمل و اطاق فکر است و به همین خاطر شهر بابل در حوزه زیبا سازی کارنامه ای ندارد در ارتباط با ورودی شهر هم ضعف قانونی وجود دارد و هم عدم پشتیبانی مسئولین استانی ،و شهرداری به تنهایی توان برخورد و جمع آوری مشاغل مزاحم را ندارد ولی در خصوص درختکاری و آسفالت پیاده روها و ساماندهی آبهای سطحی هم شهرداری و هم اداره کل راه و شهر سازی باید در همکاری و تعامل با یکدیگر همت به خرج دهند و شهر را از این وضعیت نجات دهند.


 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امير 14 تير 1391
مردم شهرهاي مازندران به هوش باشند! شركتهاي چيني و مالزيايي تكنولوژي اين صنعت ( زباله سوز) را ندارند! آينده مازندران با معضلات بزرگي مواجه خواهد شد!! بدون انجام مناقصه با اين شركتها قرارداد بستند!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.